Du har inga produkter i varukorgen.

Välkommen till HYR!

För att kunna hyra produkter hos oss måste du först välja en utlämningsbutik.

Välj din depå!

Vi finns här för dig

Har du frågor som rör vår tjänst eller våra produkter – ring oss eller läs de vanliga frågor och svar nedan.

Ring Service & Support

Frågor & svar

Kan jag lämna tillbaka tidigare?

Absolut, det går bra! Men du kommer fortfarande att betala för den bokade tiden. När du returnerar ett hyresobjekt så checkar butiken in och tiden för returen registreras. Om du kontaktar HYR i samband med returnering så finns möjligheten att dina outnyttjade dagar kan bli tillgod till nästa hyrestillfälle.

Faktura från Collector Bank

Hos HYR är det Collector Bank som ansvarar för betalningstjänsten. Om du väljer faktura skickas den till den e-post som angavs vid bokningen och vid kortbetalning sker en direkt debitering. Om du har frågor kring betalningsalternativ hänvisar vi dig till webbplatsen minasidor.collector.se

Hur förlänger jag en befintlig bokning?

Om du önskar att förlänga en befintligt bokning behöver du kontakta HYR´s support på 020-497 497 eller skicka ett mail till order@hyrsverige.se och ange ditt bokningsID.

Stöld eller skada?

Om du blir utsatt för stöld under din hyresperiod är det du som hyrestagare, som är ansvarig att göra en anmälan. Som hyrestagare är man alltid ansvarig att förvara sin hyrda produkt säkert och utom fara för stöld. Vår egen hyresförsäkring ersätter stöld och skadegörelse. Försäkringen är inkluderad i dygnshyran av din maskin eller verktyg.

Varför kan jag inte välja vissa datum?

I vår kalander visas alla månadens datum. Om en produkt är fullbokad, visas det med ett rött streck över datumet. Om datumet är grönt, är den dagen ledig. Vi jobbar ständigt med att utöka vårt sortiment för att öka tillgängligheten för dig.

När måste jag lämna tillbaka?

I vår kalander bokar du endast hela dygn och HYR följer alltid butikens öppettider. Produkten ska senast vara tillbaka kl 09.00 dagen efter din hyresperiod. Om du missar att återlämna, finns risken att du behöver betala för ett extra dygn!

Vad gör jag om en maskin går sönder?

Om din hyrda produkt går sönder under användning ska du genast kontakta HYR via vår support. Vi söker efter en ny maskin i någon av våra depåer åt dig. Om felet beror på ett handhavande fel så kommer hyrestagaren att bli ersättningsskyldig.

Jag hittar inte min butik, varför?

Om du inte har aktiverat platstjänster i din telefon, kan inte vårt system lokalisera din position och därför inte guida dig till närmaste HYR depå. Detta gör du under inställningar och platstjänster. Dessutom växer HYR och vi finns snart på fler orter!